Blog: Hoarding

Aanpakken van Extreem Vervuilde Woningen: Het Gevecht Tegen Hoarding

 

Introductie: Bij Qlean Business stuiten we vaak op uitdagingen die verder gaan dan de standaard schoonmaakklussen. Een van de meest uitdagende en emotioneel beladen situaties is het schoonmaken van extreem vervuilde woningen als gevolg van hoarding, oftewel verzameldwang. In deze blog duiken we in de wereld van hoarding, en delen we hoe wij van Qlean Business deze unieke schoonmaakuitdagingen aanpakken.

Wat is Hoarding? Hoarding, of verzameldwang, is een psychologische aandoening waarbij individuen moeite hebben met het weggooien of afscheid nemen van spullen, ongeacht de werkelijke waarde ervan. Dit leidt tot overvolle, chaotische woonomgevingen, vaak met ernstige hygiënische problemen tot gevolg. Het is meer dan een “rommelig huis”; het is een complex probleem dat zowel de fysieke als mentale gezondheid beïnvloedt.

De Aanpak van Qlean Business:

  1. Respect en Begrip: Bij Qlean Business benaderen we elk project met een groot respect voor de bewoners en hun situatie. We begrijpen dat het opruimen van een huis getroffen door hoarding een delicate kwestie is, en we benaderen elk project met de nodige gevoeligheid.
  2. Grondige Inspectie en Plan van Aanpak: Elke situatie is uniek. We starten daarom met een zorgvuldige inspectie van de woning om de omvang van de schoonmaak te bepalen. Vervolgens stellen we een gedetailleerd plan van aanpak op, waarbij we rekening houden met de specifieke behoeften en wensen van de klant.
  3. Veiligheid en Hygiëne Voorop: Gezondheids- en veiligheidsrisico’s zijn een grote zorg bij hoarding. Ons team is getraind in het veilig verwijderen van vervuiling en afval, en we gebruiken professionele schoonmaakmethoden om de woning weer leefbaar te maken.
  4. Discretie en Vertrouwelijkheid: We begrijpen het belang van privacy en discretie. Ons team werkt met de hoogste mate van vertrouwelijkheid om de privacy van onze klanten te waarborgen.
  5. Nazorg en Ondersteuning: Naast het schoonmaken bieden we ook advies en ondersteuning om toekomstige verzameldwang en vervuiling te voorkomen. We werken samen met onze klanten om duurzame oplossingen te vinden voor een gezonder en schoner thuis.

Conclusie: Bij Qlean Business streven we ernaar om meer te zijn dan alleen een schoonmaakbedrijf. De aanpak van extreem vervuilde woningen als gevolg van hoarding vereist een combinatie van professionaliteit, empathie en expertise. Met ons ervaren team en onze respectvolle benadering, zetten we ons in om niet alleen schoon te maken, maar ook om levens positief te veranderen. Bent u of kent u iemand die hulp nodig heeft bij het aanpakken van een dergelijke situatie? Neem dan contact met ons op. Wij staan klaar om te helpen, op een manier die verder gaat dan schoonmaken alleen.

Vacature: Personeelsplanner

Leuk dat je geïnteresseerd bent! Qlean Business is een jong, dynamisch bedrijf met hands-on mentaliteit! GET SHIT DONE heerst door ons gehele team, en op de werkvloer ook vaak letterlijk!

Wij leveren naast reguliere schoonmaakdiensten namelijk ook projectmatig specialistische schoonmaakdiensten. Denk daarbij aan bouwopleveringen, schoonmaak na lijkvinding, extreem verwaarloosde woningen etc.

Onlangs zijn wij een nieuw pand betrokken in Tilburg, je komt terecht in een moderne omgeving waar je jezelf direct thuis zult voelen.

Wat is voor ons belangrijk? Omdat Qlean Business enorm hard groeit zoeken we iemand met ervaring op het gebied van planning. De systemen waar wij mee werken zijn ontzettend gebruiksvriendelijk, maar het probleemoplossend denken, een juiste inschatting van de benodigde capaciteit maken, kunnen anticiperen (ad hoc) op veranderingen moet vanuit jou komen. Nee verkopen is voor ons geen oplossing, wanneer je dit als een uitdaging ziet en onderstaande skills jou ook wel passen zien we je graag snel!

Skills:

  • Je werk- en denkniveau is MBO/HBO;
  • Iemand die logisch kan nadenken;
  • Een planner met meerdere jaren ervaring in een soortgelijke functie;
  • Je kan zelfstandig werken en bent stressbestendig;
  • Klant- en servicegerichtheid is je tweede natuur;
  • Je voelt je thuis in een hectische omgeving waarin je meerdere acties tegelijk weet uit te voeren en te beheersen;
  • Je bent voor 24 uur of meer per week beschikbaar;

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent mede verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van de dag- en weekplanningen;
  • Je bewaakt de continuïteit van de planning, zorgt voor een goede inschatting van de benodigde capaciteit en plant de medewerkers optimaal in;
  • Je anticipeert op veranderingen (Ad Hoc) en komt met creatieve oplossingen;
  • Je communiceert de planning op tijd naar klanten en medewerkers;
  • Je bent mede verantwoordelijk voor het verwerken en aannemen van verzoeken voor vrije dagen, ziekte, vakantieverlof en andere soorten verlof;
  • Je bent mede verantwoordelijk voor het werven van nieuwe medewerkers, voeren van sollicitatie gesprekken en de verdere administratieve afhandelingen daarvan;
  • Je beantwoord e-mails en telefoon
  • Overige administratieve taken

Wat wij bieden:

  • Een energieke, uitdagende functie met uitzicht op een vast contract
  • Een enthousiast team
  • Fijne werkplek
  • Groei mogelijkheden in functie
  • Goed salaris boven CAO met eindejaarsuitkering en vakantiegeld
  • Pensioen regeling

Nader kennismaken? Bel naar 06-23896595 of stuur een e-mail naar p.heessels@qleanbusiness.nl

Vacacture: Financieel administratief medewerker

Vacature: Financieel administratief medewerker

Leuk dat je geïnteresseerd bent! Qlean Business is een jong, dynamisch bedrijf met hands-on mentaliteit! GET SHIT DONE heerst door ons gehele team, en op de werkvloer ook vaak letterlijk!

Wij leveren naast reguliere schoonmaakdiensten namelijk ook projectmatig specialistische schoonmaakdiensten. Denk daarbij aan bouwopleveringen, schoonmaak naar lijkvinding, extreem verwaarloosde woningen etc.

Onlangs zijn wij een nieuw pand betrokken in Tilburg, je komt terecht in een moderne omgeving waar je jezelf direct thuis zult voelen.

Wat is voor ons belangrijk? Omdat Qlean Business enorm hard groeit zoeken we iemand met ervaring op het gebied van boekhouding. De systemen waar wij mee werken zijn ontzettend gebruiksvriendelijk, maar het gestructureerd en nauwkeurig werken, het bedenken van verbeteringen in de huidige processen moet vanuit jou komen. Hieronder valt ook een deel van de loonadministratie, het is zeer belangrijk dat deze gegevens kloppen en we vanuit daar kunnen anticiperen op de markt d.m.v. financiële rapportages. Wanneer je dit als een uitdaging ziet en onderstaande skills jou ook wel passen zien we je graag snel!

Skills:

  • Je werk- en denkniveau is HBO;
  • Je werkt nauwkeurig en gestructureerd;
  • Affiniteit met administratie en boekhoudkundige taken;
  • Excel, Word, pp, Outlook beheers je volledig;
  • Je kan zelfstandig werken en bent stressbestendig;
  • Klant- en servicegerichtheid is je tweede natuur;
  • Je voelt je thuis in een hectische omgeving waarin je meerdere acties tegelijk weet uit te voeren en te beheersen;
  • Je bent voor 12 uur of meer per week beschikbaar;

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor het controleren van de gewerkte uren;
  • Verwerken van de loonadministratie met alle bijhorende processen;
  • Overeenstemmen van inkooporders met facturen;
  • Beheren van crediteuren en debiteuren;
  • Zorgdragen dat alles correct wordt geboekt;
  • Betaalbatches klaarzetten;
  • Rapporteren van financiële resultaten;
  • Overige administratieve taken;

Wat wij bieden:

  • Een energieke, uitdagende functie met uitzicht op een vast contract
  • Een enthousiast team
  • Fijne werkplek
  • Groei mogelijkheden in functie
  • Goed salaris boven CAO met eindejaarsuitkering en vakantiegeld
  • Pensioen regeling

Nader kennismaken? Bel naar 06-23896595 of stuur een e-mail naar p.heessels@qleanbusiness.nl

 

Vacature: Crime scene cleaner!

Net als elk ander beroep, is het opruimen van ‘plaats-delicten’ of extreem verwaarloosde woningen niet voor iedereen weggelegd.
Als je het in je hebt, zul je merken dat dit werk zowel lonend als uitdagend is.
Naast voor de hand liggende vereisten (die we hieronder zullen bespreken), moet je ook meelevend en gevoelig zijn en tegelijkertijd de situatie voor de klant effectief oplossen.

Wat is er nodig om Crime Scene Cleaner te zijn?

Je moet bezitten over inlevingsvermogen en fysiek erg fit zijn. Het grootste deel van de 8-10 urige dag wordt doorgebracht op je voeten, dit is fysiek veeleisend. Ook wordt er gevraagd om zware voorwerpen zoals meubels of dozen te verplaatsen en zelfs tapijt of gipsplaten eruit te halen. Hoewel alle projecten anders zijn, kan je ook worden gevraagd om met bloed of andere lichaamsvloeistoffen om te gaan. En in situaties van lijkvinding kan er een heftige en intense geur zijn, dus een sterke maag is noodzakelijk. Gedurende de tijd dat het werk wordt gedaan werk je in een overall en met een gezichtsmasker of andere persoonlijke beschermingsmiddelen, u moet dus bestand zijn tegen hitte. Dit zijn slechts enkele van de fysieke uitdagingen

Ook zijn er emotionele en mentale componenten verbonden aan deze functie. De klant die ons inhuurt doorgaat meestal een zeer traumatische tijd. Aandacht voor de cliënt en familie is van groots belang en een meelevende benadering is altijd noodzakelijk.

Flexibiliteit en vertrouwen zijn ook erg belangrijk als Crime Scene Cleaner. Omdat we te maken hebben met ernstige situaties, kunt u op elke moment van de dag of nacht in actie worden gebracht. Het is belangrijk om beschikbaar te zijn wanneer een cliënt dat nodig heeft, zodat we de situatie snel en effectief kunnen oplossen.

Als jij denkt te hebben wat nodig is, solliciteer dan direct.

Stuur jouw CV en motivatie naar: p.heessels@qleanbusiness.nl

Stel je vraag hier..